Mes naudojame slapukus, kad būtų patogu naršyti mūsų svetainėje.
Naršydami toliau jūs sutinkate priimti mūsų naudojamus slapukus. Sužinokite daugiau čia!

Weber Saint-Gobain - Official website of the company

Dešimt būdų, padėsiančių žiemą mėgautis šiltais namais

Susisupkite, artėja žiema. Šiame amžiuje ir šiomis dienomis naudodamiesi pažangiomis izoliacinėmis medžiagomis, namus nuo lauke spaudžiančio šalčio galime apsaugoti ekologiškais ir ne itin brangiais būdais. Bet ką daryti, jeigu jūs vis dar baiminatės niūrių žiemos vakarų, nors namuose ir užtikrintas šiluminis komfortas?

Kas gali nuslopinti jausmą, kad žiemos sezonas, atrodo, niekada nesibaigs. Po švenčių įtampos ir jaudulio, netrukus po to, kai priėmėte sprendimus Naujiesiems metams, jūsų lauks žvarbūs sausio vėjai, vasario varvekliai, kovo ir vėlesnių mėnesių pliurzė. Tuomet šilti namai tampa malonia atsvara kasdien dėvimiems sunkiems paltams, tekančioms nosims ir sukryžiuotiems pirštams kiekvieną kartą, kai mėginate paleisti automobilį. Galbūt netgi jaučiatės, kaip žiema įspraudė jus į kampą.

Nesvarbu, ar žiema jums patinka tokia, kokia yra, ar gal tiesiog apskritai norėtumėte išvengti viso šaltojo sezono, yra būdų padaryti jį malonesnį. Mes, „Weber“ atstovai, manome, kad svarbiausia yra rūpintis žmonėmis ir jų aplinka, todėl paruošėme 10 geriausių patarimų, kaip maloniau praleisti šaltąjį sezoną šiltuose ir jaukiuose namuose.

1. Leiskite laiką su šeima ir draugais

Žiemos sezonas nereiškia, kad turite būti vieni. Tradiciškai šaltyje žmonės glaudžiasi vieni prie kitų, kad sušiltų fiziškai, tačiau juos taip pat šildo, guodžia ir ramina suvokimas, kad šalia yra daugiau žmonių. Taigi kai už lango dangus su žeme maišosi, pripildykite savo namus juoko. Švenčių sezonas tradiciškai skatina puošti namus, įžiebti šviesas, namuose paskleisti stebuklingus kvapus. Kodėl negalite drauge leisti laiką ir šventėms pasibaigus? Susikurkite progų: suplanuokite kino ir televizijos vakarus, kortų ir stalo žaidimus (pamirškite šaradas - nuo "Catan" iki "Fluxx" egzistuoja visa nauja stalo žaidimų karta), smagias vakarienes, kartu ruošiamus kepinius ar tiesiog gurkšnokite karštus gėrimus prie židinio arba susivynioję į antklodę.

2. Gerai valgykite

Maistas žiemą gali teikti paguodos, jei tik pasirenkate tinkamą dietą ir nepersivalgote. Kalbant apie kiaušinių ir vyno kokteilius, kalėdinius pyragaičius ar karštą šokoladą svarbiausia saikingumas. Subalansuokite savo mitybą ir valgykite sveiką, sotų maistą, kuris sušildys jus iš vidaus. Tam puikiai tinka karštos sriubos – moliūgų sriuba su saldžiosiomis bulvėmis, japoniška sriuba misas arba „Pho Ga“ makaronų sriuba. Išmėginkite aštrius patiekalus su kariu arba sočius žiemiškus troškinius su grūdais, lęšiais arba pupelėmis – tai sveikas ir gardus maistas. Žiema yra tinkamas metas įvairiausiems kepiniams – nuo duonos ir bandelių iki sausainių, keksų ar prancūziškų kepinių. Išmėginkite naujus receptus, kepkite drauge su savo vaikais arba draugais. Tegul virtuvė su šilta orkaite tampa dėmesio centru – kas gali būti geriau už gardėsių laukimą ir namus pripildantį kepinių kvapą?

Taip pat įsitikinkite, kad tamsiojo sezono metu jums pakanka vitamino D! Žiemą mums gali lengvai pritrūkti šio vitamino, nes saulės spindulių gauname nepakankamai, taigi valgykite produktus, kuriuose jo gausu: žuvį, soją, javainius su vitaminais ir grybus.

3. Jauskitės patogiai

Jeigu jūsų namai jaukūs ir svetingi, jie nuolat jus džiugins. Rūpinkitės namų tvarka ir jauskitės patogiai. Jūsų namai tikriausiai gerai apšiltinti tinkama izoliacija, todėl jūs galite įjungti centrinį šildymą neeikvodami energijos. Šildykite tik tas patalpas, kuriomis naudojatės, ir neprišildykite per daug. Žiemos tamsą išsklaidykite įjungdami šviesą, nes dėl tamsos galite jaustis mieguisti ir nelaimingi. Taikykite tą patį principą ir taupykite energiją. Čia gali praversti žibintai su saulės baterijomis, šviesos diodai ir mažesnės galios lemputės. Šilta šviesa pakelia nuotaiką, bet dienos šviesos lempa prireikus gali gerai išbudinti.

Prasidėjus naujiems metams nepalikite kalėdinių papuošalų, o papuoškite namus naujomis spalvomis - ryškiomis gėlėmis (tikromis arba dirbtinėmis), žvakėmis, pakvepinkite eteriniais aliejais. Naudokite antklodes, pagalves, paklokite storus kilimus ir pakabinkite sunkias užuolaidas - tai suteiks jaukumo ir kvieste kvies pailsėti.

Rūpinkitės, kad jūsų namų aplinka būtų saugi bei sveika, ir palaikykite oro cirkuliaciją. Kuo dažniau įleiskite gryno oro, stengdamiesi nešvaistyti šilumos. Langus atidarykite tik trumpam. Užkirskite kelią pelėsiui valydami prie langų ir vonios kambaryje susikaupusį kondensatą.

4. Likite aktyvūs

Kai lauke daug ledo ir sniego, ne metas bėgioti, tačiau tai nėra pateisinama priežastis nesportuoti! Fizinis aktyvumas naudingas jūsų sveikatai. Jūs būsite labiau patenkinti savo kūnu, jeigu išlaikysite įprastą fizinę formą. Judėjimas padeda sušilti iš vidaus. Net jei neturite dviračio treniruoklio ar bėgimo takelio, galite daryti ištvermę ugdančią mankštą, šokinėti per virvutę, lipti laiptais, kilnoti svarmenis ar netgi šokti. Ištvermės mankštai galite įsigyti mankštos kamuolį arba elastinę juostą. Taip pat galite derinti jogą, aerobiką arba tai či – apie visas šias sporto šakas internete galite rasti daugybę mokomųjų vaizdo įrašų ir jais vadovautis.

5. Plėskite akiratį

Kodėl žiemos metu nepasimokyti naujų dalykų? Namuose leidžiamas dienas ir naktis skirkite mokymuisi. Susisupkite į antklodę ir su knyga įsitaisykite ant kušetės arba prie židinio. Arba internete išsirinkite kursus, kurių yra daugybė ir visi yra laisvai prieinami, ir skirkite laiko jiems. Žiema - tai puiki galimybė tobulėti ir studijuoti tai, kas jus domina. Įgykite naujų įgūdžių, išmokite naują dalyką ar kalbą, pasirinkite kursus ar temą, į kurią norite įsigilinti ar daugiau apie tai sužinoti, o tada išsiaiškinkite, kokiais ištekliais galite naudotis. Pasiimkite knygų iš bibliotekos, naršykite po atviras nuotolinio mokymo kursų svetaines, žiūrėkite mokomuosius vaizdo įrašus arba įdiekite interaktyviąją programėlę savo išmaniajame telefone ar planšetiniame kompiuteryje. Judėkite pasirinktu tempu ir išsikelkite aiškų tikslą, kurį norėtumėte pasiekti žiemai pasibaigus. Nesidrovėkite kreiptis į kitus, paprašyti pagalbos ar pasidalyti žiniomis. Studijų užsiėmimus renkite namuose arba virtualiai internete.

Jūs taip pat galite pasinaudoti situacija ir įvertinti save bei esamą savo padėtį. Ar jūsų karjera kyla aukštyn? Ar galvojate ieškotis naujo darbo, o gal pradėti mokytis? Ar siekiate savo svajonės?

6. Atsipalaiduokite

Kas skatina mus susimąstyti ir atsipalaiduoti? Mus supantis pasaulis perpildytas informacijos ir dirgiklių, taigi išnaudokite žiemos metą stresui mažinti, skirkite jį poilsiui, atsipalaidavimui ir pamąstymams. Stabtelėkite, kiek atsitraukite nuo to, ką darote, ir pažvelkite iš šono. Ar norite ką nors pakeisti? Ar jūsų gyvenimas vyksta pagal planą, o gal norite koreguoti kryptį? Sudėliokite mintis išdėstydami jas raštu, apmąstykite savo norus atsižvelgdami į tai, ką jau turite ir ko reikia.

Išvalykite mintis ir leiskite joms plaukti, tegul naujos mintys užima jų vietą. Pasilepinkite karšta vonia su burbuliukais arba eteriniais aliejais, pasirinkite malonius dalykus, kurių sau paprastai neleidžiate, raskite vietą ir laiko pasvajoti bei pamąstyti be įtampos. Nustatykite, kas jums padeda - galbūt geriausia mąstyti užsidarius savo kambaryje ar išsitiesus ant sofos. Siekite proto ramybės - medituokite arba atlikite proto pratimus.

7. Iš naujo atraskite pamirštus malonumus

Kodėl mes daugiau to nebedarome? Pernelyg dažnai mes liaujamės daryti tam tikrus mėgstamus dalykus be aiškios priežasties, nebent dėl to, kad kasdieniame gyvenime esame per daug užsiėmę. Atsimenate džiaugsmą, kurio suteikė asmeninis laiškas ar rankų darbo atvirukas? Bet kada jūs paskutinį kartą ranka brūkštelėjote nors kelis žodžius draugui ar giminaičiui?

Jeigu stabtelėsite ir pamąstysite, tikriausiai atsiminsite ir daugiau dalykų, kurie kažkada jums taip patiko, tačiau jau seniai jų nedarėte. Perkratykite muzikos įrašų kolekciją ir paleiskite kokią nors seną gerą melodiją. Nubraukite dulkes nuo šeimos albumo ir parodykite vaikams, kaip atrodė močiutė tuomet, kai buvo dar maža mergaitė. Paskaitykite pasakojimą savo partneriui. Kad ir ką pasirinktumėte, nepamirškite, kad jeigu pirmiausia duosite, o ne gausite, malonumas padvigubės.

8. Pasidarykite patys

Žiema mums dažnai siejasi su vilnoniais siūlais, bet jeigu esate nagingi, neapsiribokite mezgimu. Šaltuoju sezonu nuspręskite ką nors pasidaryti savo rankomis ir skirkite tam laiko - galbūt jo neradote ištisus metus.

Sukalkite lentyną, iš naujo aptraukite kėdę, rūsyje įsirenkite vyro "olą", sumeistraukite lesyklėlę, pamėginkite nulipdyti kažką iš molio, sukurkite savo kosmetikos produktą, inde užauginkite miniatiūrinį sodą, daiginkite sėklas, persodinkite visus augalus - darykite, ką tik galite įsivaizduoti!

9. Gerai išsimiegokite

Žiemą dienos trumpos, o naktys ilgos. Dabar puikus metas sudaryti savo miego tvarkaraštį ir pritaikyti sveiko miego modelį. Įsitikinkite, kad jums pakanka kokybiško miego. Dauguma žmonių kasnakt miega po 7 ar 8 valandas. Neperkaitinkite miegamojo, nes tai gali sukelti problemų - rekomenduojama miegamojo temperatūra yra maždaug 65 ºF (18,5 ºC). Kambaryje turėtų būti vėsu, tamsu ir tylu, tačiau antklodė turėtų būti pakankamai šilta. Šilumos išlaikymo rodiklis didėjimo tvarka apibūdina medžiagos savybę izoliuoti šilumą. Žiemą šis rodiklis turėtų būti tarp 12 ir 15.

Keiskite patalynę kartą per savaitę, kad geriau miegotumėte ir kad miegamajame būtų jaučiama gaiva. Leiskite sau prabangą šiek tiek ilgiau pamiegoti savaitgaliais. Žiemą yra taip puiku išsitiesti lovoje su gera knyga! Jeigu jums sunku atsibusti rytais todėl, kad lauke tamsu, įsigykite šviesos žadintuvą, kuris imituoja saulėtekį.

10. Ruoškitės pavasariui

Tai vadinama pavasariniu švarinimusi, nes naujasis sezonas turėtų jus motyvuoti, tačiau kai tik dienos atšils ir pavasaris "išsprogs", jūs lauke jau galėsite mėgautis saulės spinduliais ir grynu oru. Taigi paskubėkite ir atlikite didįjį tvarkymąsi dar žiemai nepasibaigus. Tuomet pavasariui atėjus jūsų namai jau spindės švara, o jūs galėsite mėgautis naujuoju sezonu.

Žiemą pasirūpinkite stokojančiais - peržiūrėkite ir sutvarkykite spintą bei paaukokite labdarai visus drabužius, kurių daugiau nebedėvėsite. Kodėl taip nepasielgti ir su kitais namų apyvokos daiktais? Atidžiai pažvelkite į visus daiktus, kuriuos laikote tam tikrai progai, ir sąžiningai paklauskite savęs, ar tokia proga tikrai ateis?